2014. február 4., kedd

Ügyködés folyamatban

Ahogy már említettem az idei első bejegyzésemben, a blogos passzivitásom nincs arányban a kreatívkodásommal, mert bár az utóbbi hónapokban a háttérbe szorult a blog más projektek miatt, azért én még folyamatosan varrok, hímzek, ügyködök. A beszámolók fonala (a hímzéseken kívül) valahol ott szakadt meg, hogy a szoknyámból végre elkészült egy blúz. Ezzel a tavalyi öngyógyításom be is fejeződött, helyette a hagyományőrző ruhatáram lett gazdagabb néhány ruhadarabbal. Kezdtem egy kézzel varrt viking alsóruhával, majd csuklyával, melyet hirtelen felindulásból olyan gyorsan eladtam a wolini viking fesztiválon (képek a tavalyelőtti rendezvényről: ITT), hogy még lefotózni sem tudtam. Persze nem maradhattam csuklya nélkül, úgyhogy újból nekiálltam kézzel csuklyát varrni (kép később). Közben kitaláltam, hogy ideje varrnom magamnak egy kora újkori ruhát is, ezért kezdetnek kézzel varrtam egy bugyogót, szexi buggyosat, térdig érőt (kép szintén később). Mert ugye kezdjünk mindent az alapoknál. Ha jól emlékszem, közben kihímeztem Feri süvegét.

Ez a hosszú fekete cipzár igazából az ingem huroköltéssel összevarrt darabjai

Viking hímzés után újra visszatértem a 17. század elejéhez, és belekezdtem ingnek hívott agyrémbe. Mert az egy dolog, hogy hosszú, bő ujjakkal, de az rosszabb, hogy kitaláltam, hogy majd huroköltéssel fogom összevarrni az ing darabjait. Na ezt nem kellett volna. De erről majd később.

3 méter bársony kézzel való beráncolása nem kapkodós feladat.

Közben rájöttem, hogy ezzel az inggel egyhamar nem végzek, viszont decemberre egy viseletben való korcsolyázást szerveztünk a Műjégen, ezért lóhalálában elkezdtem varrni egy kora újkori körgallért és egy szoknyát bársonyból. Már amennyire lehet a kézzel varrást lóhalálában végezni. A ló persze nem halt meg, de én is csak a körgallérral készültem el, a szoknyát végül nem akartam összecsapni. Meg mondjuk közben kijavítottam egy kb. 65 oldalas fordítást.

Miközben bársonyt próbáltam felkutatni Csudapest textilboltjaiban, ezekre a mesés pamut anyagokra bukkantam az egyik boltban. Igen, nem tudtam őket otthagyni. Viszont fejlődő tendenciát mutatok a textilkór kezelése terén, mert legalább egyből meg is varrom a vásárolt anyagot. Az eredmény 5 táska, két párnahuzat, egy félig kiszabott neszeszer, és egy gondolatban már kirajzolt nyári blúz.


Beterveztem egy kis pihenést is már, de újra itt egy kb 15 oldalas javítás, meg Gergő újra megálmodott magának egy hímzett tunikát, úgyhogy az nem most lesz.

3 megjegyzés:

  1. Azért alszol is néha? :-)
    12.-én jössz ugye?

    VálaszTörlés
  2. Alvás, az mi? :) Egyenlőre tolom a javítást, ez három hetes projekt, viszont bejelentkeztem egy tanfolyamra, ahol fonni tanulunk. De igyekszem ott lenni 12-én. :)

    VálaszTörlés
  3. Csoda, hogy nem alszol el állva :-)
    Pihenj is egy keveset , mert csúnyán megbosszulja magát a kialvatlanság!
    Vigyázz magadra és várlak majd.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...