2012. április 8., vasárnap

Míves Tojás Múzeum, Zengővárkony

Ha jobban belegondolok, kb. 9-10 éves korom óta vagyok hímes tojás-rajongó, ekkor tanított meg Himmler Zsófia (akkor még a párkányi alapiskola szuperkreatív napközis tanítónénije, most az iskola egyik igazgatóhelyettese) a gömöri tojásdíszítés technikájára. Onnantól kezdve évről-évre saját kezűleg készült hímes tojásokkal vártam az osztálytársaimból és rokonaimból verbuválódott locsolókat. Így talán nem kell megindokolnom, hogy miért kellett nekem mindenáron eljutnom a zengővárkonyi Míves Tojás múzeumba. Pécstől 20 km-re lévő Zengővárkonyban létrehozott múzeumot a település tájházának pajtájában helyezték el. A gyűjtemény több ezer darabból áll, és a világ számos országából találunk itt tojásokat. Én kicsit úgy éreztem magam itt, mint Gombóc Artúr egy csokoládéboltban, mert itt aztán mindenféle tojás van: icipici tojás meg óriás tojás, írott tojás, karcolt tojás, maratott tojás, faragott tojás, festett tojás, hímzett tojás, meg amit akartok.

A múzeum honlapja: Míves Tojás Múzeum


Elképesztően kivitelezett áttört tojás


Kell a ló minta is


Szívem szerint egyenként fotóztam volna őket


Madár mintás szépségek


Csodaszarvas is elfér egy tojáson


Még madár minta


Magvakkal is lehet díszíteni


Írott tojás tökéletes színharmóniával






Keresztszemes hímzéssel is lehet díszíteni. Textilre, ha nem megy közvetlenül, mint Irina Forostyuknak


Maratott meg faragott


Drótcsipkével díszített tojást egyszer én is ki akarom próbálni


A végére meg az örök kedvenc, a gömöri hímes tojás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...