2011. december 14., szerda

II. Ludovika Fesztivál, Orczy-park, Budapest, 2011


Még májusban zajlott a II. Ludovika fesztivál a budapesti Orczy-parkban, amely a magyar hadikultúra évszázadainak felidézését tűzte ki célul. A honfoglalástól kezdve napjainkig minden korszak katonaságát igyekeztek megidézni hagyományőrzők és ma is szolgáló katonák segítségével.
Bár biztosan izgalmas volt az újonnan alakult MH Ludovika Zászlóalj csapatzászló-adományozási ünnepsége és a Száznapos Ünnepség (végzős hallgatók tisztté avatását készíti elő) megnyitása is, én csak a hagyományőrző barátaim (Iloncsuk Szabadcsapat) miatt néztem ki. A fiúk a kun és rusz viking harci öltözetet, ill. harcmódot mutatták be közönségnek, ill. itt avatták fel az új sátrunkat, amely így a középkori táborképet erősítette. Kicsit persze bóklásztam a többi csapat sátra körül is, amikor is a 15. Második Székely Határőr Gyalogezred tagjai között ismerős arcokat szúrtam ki: egykori kollégiumi lakótársaim feszítettek egyenruhában! Kicsit örömködtünk egymást látva, aztán én visszamentem az Iloncsuk bemutatóját fotózni, ami külön élvezet volt a borús, szemerkélős időben. Egy kicsit beszélgettünk még, aztán a fiúk marasztalása ellenére hazaindultam.




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...